کد خبر: ۳۲۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳ 15 November 2016
تابناک / جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان گفت: زائران گیلانی حتماً باید روادید داشته باشند و به جز مرز مهران به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند.

«محمد احمدی پور» در ششمین نشست ستاد  هماهنگی اربعین حسینی با بیان این‌که پایانه های حمل و نقل مسافر گیلان آمادگی کامل برای انتقال زائران را به مرز مهران در روزهای باقی‌مانده تا اربعین دارند، اظهار کرد: مرز خروجی برای زائران گیلانی فقط مرز مهران است و زائران به هیچ مرز دیگری در غرب کشور مراجعه نکنند.

وی با بیان این‌که بدون دریافت روادید امکان سفر به عراق وجود ندارد، افزود: همه زائرین نسبت به برنامه‌ریزی سفر به‌صورت گروهی اقدام کرده است و از سفر به صورت فردی، حتی‌الامکان خودداری کنند.

احمدی پور گفت: 18 هزار 993 گیلانی تا پایان روز یکشنبه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه الکترونیکی سماح ثبت‌نام کرده اند که تاکنون برای 17 هزار و 710 هزار ویزا صادر شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت: دفتر موقت کنسولگری عراق با پیگیری های استاندار گیلان از چند هفته قبل در رشت راه‌اندازی شده است که در آن روزانه برای 3000 زائر ویزا صادر می شود.

احمدی پور گفت: صدور روادید برای زائران گیلانی که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند در مراحل پایانی قرار دارد و برای دریافت ویزا به مرز مراجعه نکنند .

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان با بیان این‌که صدور ویزا برای زائران قزوینی هم در رشت انجام می شود، تصریح کرد: تاکنون برای 5134 نفر از زائران این استان ویزا صادر شده است.

وی افزود: بیش از 13 هزار زائر گیلانی از 2 هفته گذشته تاکنون به عراق اعزام شدند.

احمدی پور با اشاره به فراهم کردن امکانات پذیرایی از زائران در عراق، گفت: موکب هایی با کمک‌ها و نذورات مردمی برای پذیرایی از 20 هزار زائر گیلانی فراهم شده است.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان با بیان این‌که زوار حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند، گفت: هر یک از دارندگان روادید گروهی یک نسخه کپی رنگی از لیست روادید خود را تهیه و ممهور کنند تا در صورت جدا شدن احتمالی از گروه، بتوانند با آن به همراه اصل گذرنامه از مرز دو کشور تردد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار